דימומים בהריון יכולים להיות מלחיצים מאוד, בטח כאשר הם מגיעים ללא כל הכנה. אך המציאות מספרת כי אחת מכל ארבע נשים הריוניות תמצא את עצמה סובלת מהם. אז האם באמת צריך לדאוג מהעניין הזה או שמדובר על עניין שכיח? כמובן שלא יכולה להיות תשובה גורפת לכל הנשים. כל מקרה נשקל לגופו, וכל סיטואציה נבחנת בהתאם לעניינים אחרים. אך עדיין דימום בתחילת ההריון יכולים להתרחש בגלל מספר סיבות עיקריות. זה לא אומר שאת צריכה לוותר על הביקור אצל הרופא, אך עדיין מוטב כי תכירי את הסיבות הנפוצות האלה. 

כל דימום מצריך בדיקת רופא

עוד לפני שנדבר על הסיבות השכיחות לדימום בהריון, חשוב שתביני כי אין מנוס מבדיקה אצל הרופא. יש נשים שחוששות מאוד לשמוע את אבחנת הרופא, ולכן הן נמנעות מללכת אליו. תזכרי כי כל בדיקה מאוחרת עלולה לסכן אותך ואת העובר שנמצא בתוך הבטן שלך. לפיכך אנו מציעים לך ללכת לבדיקה אצל רופא בכל פעם שאת רואה משהו לא שיגרתי. דימום בתחילת ההריון עלול להצביע על לא מעט עניינים שונים, ולכן חשוב שתלכי לרופא שלך. הוא כבר יסביר לך בדיוק מהי הסיבה שבגללה התחילו דימומים, ומה זה אומר על ההריון עצמו.

הסיבות העיקריות לדימום בתחילת ההריון

הסיבה השכיחה ביותר לדימום בתחילת ההריון היא השתרשות. ההפרשה לרוב תהיה בגוון אדום או חום, כזה שלא באמת יראה כמו דימום אמיתי. אך יש נשים שרואות את הצבע האדום, וישר מסיקות מכך כי מדובר על דימום רגיל. החדשות הטובות במקרה הזה הן שלא מדובר על מצב שאמור להדאיג אותך. השתרשות מתרחשת בקרוב המקרים בשבועות הראשונים של ההריון, בשבועות 4 עד 6 ברוב המקרים.

הפרשות מהווסת יכולה להופיע גם לאחר בדיקה גניקולוגית. הסיבה לכך היא שצוואר הרחם עובר שינויים גדולים מאוד, ולכן הוא הופך להיות רגיש במיוחד. כל נגיעה באזור עלולה להוביל לדימום שעשוי להלחיץ אתכן מאוד. אך גם כאן מדובר על מצב שצריך לעקוב אחריו, אך הוא לא יסכן אותך או את העובר.

אך עלייך לדעת כי דימום בתחילת ההריון עשוי לספר גם על הפלה או על סיכוי להפלה. זוהי הסיבה שבגללה אנו מציעים לך שלא לקחת סיכונים בכל מה שקשור לנושא הזה. בכל פעם שאת חוששת שישנן הפרשות מהווסת בצורת דימום יהיה עלייך לגשת אל הרופא שיבחן את המצב בעצמו.