שתף ב-Pinterest Tomekbudujedomek / Getty Images המונח "רפואה אלטרנטיבית" מתאר כל צורה של רפואה או טיפול שאינם מתאימים לתרגול רפואי מסורתי. רפואה משלימה ואלטרנטיבית הן תרופות ושיטות רפואיות שרופאים אינם משתמשים בהם בדרך כלל לטיפול בסרטן. אנשים משתמשים לעתים קרובות בשיטות משלימות כמו גם בטיפול של רופא כדי לנהל בעיות בריאות כרוניות, לטפל בסימפטומים או להישאר בריאים. מטפלים ברפואה משלימה לעתים קרובות דנים ומייעצים למטופלים לגבי טיפולים אלטרנטיביים זמינים.

סוגים מסוימים של רפואה אלטרנטיבית

משלימה ואינטגרטיבית הם גם הוליסטיים. טיפולים מסוימים, כמו רפואה סינית מסורתית או טיפול אינדיאני, משמשים גם כטיפולים משלימים או אלטרנטיביים. שיטות בריאות אלטרנטיביות כמו רפואה סינית מסורתית, הומאופתיה ונטורופתיה. דוגמאות לטיפולים אלטרנטיביים כוללים הומאופתיה, רפואה מסורתית, כירופרקטיקה ודיקור.

חלה עלייה משמעותית בשימוש בצורות נפוצות של רפואה משלימה ואלטרנטיבית כגון יוגה

מדיטציה, דיקור וטיפול בעיסוי. טיפולים אלטרנטיביים כגון יוגה, דיקור, מדיטציה, עיסוי וצמחי מרפא שימשו לטיפול במצבים כגון דיכאון, חרדה, לחץ דם גבוה וכאב כרוני.

בעוד שחלקם

כגון מדיטציה, יוגה ועיסוי, קיימים כבר שנים רבות ונמצאים בשימוש נרחב בחוגי הרפואה המסורתית, אחרים, כגון הומאופתיה ורייקי, נותרים סקפטיים. ישנה מחלוקת לגבי השימוש בצמחי מרפא שכן חלקם עלולים להזיק או להגיב בצורה מסוכנת עם תרופות קונבנציונליות. טיפולים שאינם בשימוש ברפואה מסורתית עשויים להיות מתוארים על ידי רופאים מסורתיים כלא שגרתיים, לא מסורתיים ולא מסורתיים.

רפואה אלטרנטיבית

הוא מונח המתאר טיפולים רפואיים המשמשים במקום טיפולים מסורתיים (מסורתיים). רפואה משלימה היא מונח המשמש במגוון רחב של שיטות רפואיות שניתן להשתמש בהן יחד עם טיפול סטנדרטי. רפואה משלימה (CM) או רפואה אינטגרטיבית (IM) מתייחסת לשימוש ברפואה אלטרנטיבית עם טיפולי רופא עד הבית  פונקציונלית המאמינים כמשפרים את תוצאות הטיפול. רפואה משלימה ואלטרנטיבית (CAM) הוא כינוי למוצרים ושיטות רפואיות שאינם חלק מטיפול רפואי סטנדרטי.

רפואה אינטגרטיבית היא גישה לבריאות המשלבת רפואה קונבנציונלית עם טכניקות CAM שהוכחו מדעית כבטוחות ויעילות. כאשר רופא מורשה משתמש הן בטיפולים אלטרנטיביים והן ברפואה הקונבנציונלית, זה נקרא רפואה אינטגרטיבית.

ניתן להשתמש בטיפולים אלטרנטיביים לצד הרפואה הקונבנציונלית או במקומה

טיפול משלים אומר שאתה יכול להשתמש בו יחד עם הטיפול הרגיל שלך. לדבריהם, בשימוש לצד הרפואה המסורתית הוא משלים זה את זה, אך אם משתמשים בו במקום הרפואה המסורתית, הוא נחשב חלופי.

במדינות כמו ארצות הברית

אנשים משתמשים בזה כדי לתאר פרקטיקות שחורגות מרפואה מסורתית. בארצות הברית, הכוונה היא לצורות רפואה שאינן מקובלות או נהוגות על ידי רופאים, במיוחד אלו שאין להן עדויות מדעיות רבות לתמוך בשיטות מסורתיות יותר. רפואה אלופתית מכונה לעתים קרובות גם רפואה מערבית, רפואה מבוססת ראיות, רפואה מסורתית או רפואה מסורתית. ניתן להתייחס לרפואה סטנדרטית גם כרפואה ביו-רפואה או אלופתית, רפואה מערבית, רפואה מסורתית, רפואה אורתודוקסית או רפואה מסורתית.

כמובן

עבור אדם שהוא חלק מתרבות העוסקת בטיפולים אלה, השיטות המקומיות שלו מכונה בדרך כלל מסורתיות, בעוד שהרפואה המערבית מכונה לא מסורתית. הרפואה המסורתית נחשבת אלטרנטיבית אם היא משמשת מחוץ לאזור מוצאה; או כאשר נעשה בו שימוש בשילוב עם, או כתחליף לטיפול, פונקציונלי ידוע; או כאשר ניתן לצפות באופן סביר שהמטופל או הרופא ידעו, או צריכים לדעת, שזה לא יעבוד, כגון הידיעה שהתרגול מבוסס על אמונה טפלה.

לפעמים מה שהתחיל כטיפול "אלטרנטיבי" יכול להפוך לחלק מהרפואה המרכזית הודות לראיות חזקות שהוא עובד ואינו מהווה סיכון בטיחותי

אמריקאים רבים משתמשים בהליכים רפואיים שאינם חלק מהרפואה הקונבנציונלית. נגישות עבור חלקם, הגישה לרפואה המסורתית קשה יותר מגישה לטיפולים אלטרנטיביים הזמינים בקהילותיהם.

מחקרים הראו שגם כאשר אין טיפול אלטרנטיבי מסוים שגורם נזק רב

מחקרים הראו שלאנשים המשתמשים בטיפולים אלטרנטיביים במקום טיפולי סרטן קונבנציונליים עבור סוגי סרטן נפוצים יותר שניתן לטפל בהם, יש סיכון גבוה יותר למות מהסרטן שלהם.

חלקם חוקרים את ההשפעות של שיטות משלימות המשמשות בנוסף לטיפולים קונבנציונליים

ואחרים משווים טיפולים אלטרנטיביים לטיפולים קונבנציונליים. מאמר זה בוחן כמה טיפולים אלטרנטיביים פופולריים ואת הסיכונים והיתרונות הפוטנציאליים שלהם. רפואה אלטרנטיבית מתייחסת לשיטות לא מוכחות או לא מוכחות המשמשות למניעה, אבחון או טיפול בסרטן במקום טיפול סטנדרטי. שלא כמו רפואה,[n 4] מוצרים או שיטות חלופות אינן נובעות משימוש בשיטות מדעיות, אלא עשויות להתבסס על שמועה, דת, מסורת, אמונות טפלות, אמונה באנרגיות על טבעיות, פסאודו-מדע, כשלים בהיגיון, תעמולה, הונאה או מקור לא מדעי אחר.

רפואה נטורופתית נטורופתיה

היא מערכת הכוללת שילוב של גישות מסורתיות ואלטרנטיביות לרפואה. ההתמקדות היא בשימוש במרכיבים ושיטות טבעיים ולא פולשניים כמו צמחי מרפא, פיזיותרפיה, שינוי תזונה ועיסוי ועוד רבים אחרים. כיום, רופאים רבים משתמשים בהיבטים המועילים של שני סוגי הרפואה באמצעות עיסוק ברפואה אינטגרטיבית, בה הם משלבים שיטות חלופיות ואלופטיות מתאימות בהתאם למטופל, לתסמינים ולנסיבות.

למרות שהרופא שלך כנראה יציע לך רפואה מסורתית, זה לא מזיק לבקש ממנו או ממנה טיפול אלטרנטיבי שאתה רוצה לנסות לפני שתעשה זאת.