גוף האדם הוא בין הדברים המדהימים ביותר בעולמנו. אנו לא חושבים על כך אך כל אחד מאתנו מבצע פלאים כל יום ויום ויש לכך השפעה עצומה על העולם בו אנו חיים. אך לא הכול מושלם ופעמים רבות הגוף שלנו מזייף ונקלע לקשיים. זו יכולה להיות בעיה קלה יחסית כמו כאב ראש אך זו יכולה להיות גם בעיה קשה יותר כמו ברך פגומה.

אם הברך שלכם כואבת אתם חייבים לפנות אל אורתופד אשר יבדוק אתכם. אתם אולי לא מודעים לכך אך כל שנה יש מאות אנשים בישראל ויש שיגידו אפילו אלפים המבצעים החלפת ברך וזאת מכיוון שהברך שלהם נפגעה. עליכם לדעת כי החלפת ברך היא ניתוח שמבוצע תדיר יחסית בישראל ושזה ניתוח שרק אורתופד מומחה יכול לבצע. אל תשחקו עם הברך שלכם מכיוון שכל המתנה הינה יכולה להיות מסוכנת ולפגוע בטווח הארוך בבריאות שלכם.

מהי ההחלמה לאחר החלפת ברך?

כאשר אנו מבצעים ניתוח כמו החלפת ברך אנו חייבים להבין מה המשמעות של הניתוח ומה הוא כולל אך אנו גם חייבים להבין מהו זמן ההחלמה מן הניתוח. אם כן עליכם לדעת כי ההחלמה לאחר ניתוח של החלפת ברך היא לא קשה במיוחד בתנאי שהניתוח עבר בשלום. 

ככל שהמנתח שלכם יהיה יותר טוב כך ההחלמה תהיה יותר קלה ולכן יש חשיבות לשאלה מי מבצע את הניתוח. על רקע זה אנו חייבים לציין כי בכל מקרה של כאב לאחר הניתוח או של חשש שמשהו לא בסדר עם הברך אל תמתינו וצרו קשר עם הרופא המנתח שלכם בכדי שיבדוק אתכם ויחליט האם משהו לא כשורה.

מדוע החלפת ברך היא הפתרון האחרון?

כאשר אתם פונים אל אורתופד מומחה החלפת ברך אתם צריכים להבין כי ההחלפה היא המוצא האחרון. כל עוד אפשר להימנע מניתוח זה עדיף וטוב יותר. עליכם להבין כי לפני הניתוח יש לבצע טיפול תרופתי ולאחר מכן פיזיותרפיה. רק עם ההליכים הללו נכשלים אזי יש לחשוב על האופציה של ניתוח.

היה והרופא שלכם ישר ממליץ על ניתוח מבלי לחשוב על האופציות האחרות אתם צריכים לחשוב האם ההמלצה הזאת טובה ואולי עדיף לכם לפנות אל אורתופד נוסף בכדי לקבל חוות דעת שנייה. זכרו כי זו הבריאות שלכם ושלכם בלבד ולכן אתם צריכים להשקיע בה ולא להתפשר לעולם על הטיפול הרפואי שאתם מקבלים.

צילום:freepik