כאשר שרירי הגב צריכים לעבוד קשה מאוד, מה שעלול לגרום לכאבי גב ואי נוחות. אם אתה בכושר גופני ירוד, לחץ מתמיד על הגב שלך יכול לגרום להתכווצויות שרירים כואבות. כאבי גב הנגרמים ממתיחה בשריר או ברצועה עלולים לעיתים לגרום ללחץ והתכווצויות. אם הדלקת נמשכת עקב פציעה או מחלה, היא עלולה לגרום לכאבי גב ועמוד שדרה כרוניים.

דלקת מפרקים בעמוד השדרה, ניוון איטי של מפרקי עמוד השדרה, היא הסיבה השכיחה ביותר לכאבי גב. נקעים ומתחים של שרירי המותניים (psoas) הם הגורמים השכיחים ביותר לכאבי גב.

כאבי גב תחתון מכניים מתרחשים בדרך כלל עקב תנועת עמוד השדרה ומשפיעים על המבנים בעמוד השדרה

כגון מפרקי פנים, דיסקים בין-חולייתיים, גופי חוליות (חוליות), רצועות, שרירים או רקמות רכות. כאבי גב תחתון עשויים להיות קשורים לעמוד השדרה המותני הגרמי, לדיסקים בין-חולייתיים, לעמוד השדרה ולרצועות סביב הדיסקים הבין-חולייתיים, לחוט השדרה והעצבים, לשרירי הגב התחתון, לאיברים הפנימיים של הבטן והאגן ולעור סביב הגב התחתון. … כאבי גב עליון עשויים להיות קשורים להפרעות באבי העורקים, גידולים בחזה ודלקת בעמוד השדרה.
למידע מורחב בתחום של ממה נובע כאב גב מומלץ לבדוק ב-

גב בריא

דלקת פרקים

דורבנות בעצמות או היצרות בעמוד השדרה (היצרות של עמוד השדרה) יכולים גם הם לגרום לכאב בצד אחד של הגב. כאב עלול להיגרם מחוסר יציבות (גב) או דחיסה של עצבים (רגליים). זה עשוי להצביע על שרירים או רצועות קרועים, או בעיות עם איברים פנימיים בגב או בצדדים. כאב זה "עוקר" או יורה החוצה בישבן או ברגליים, מה שעשוי להעיד על דחיסת עצב.

הכאב עלול להופיע בפתאומיות, כמו נקודה חדה בצד שמאל של הגב. או שזה עלול לפעום בצד ימין של המותניים, ולהחמיר בהדרגה מדי יום. הכאב יכול להיות חד או עמום וכואב ולהתפשט לגב התחתון או לחלק האחורי של הרגליים (סיאטיקה).

אם אתה מתאמץ את הגב במהלך האימון

אתה עלול לשמוע צליל "קופץ" כשזה קורה. הרמה חוזרת ונשנית או תנועות פתאומיות ומביכות עלולות לאמץ את שרירי הגב ורצועות עמוד השדרה. יחד עם כאב, נוקשות שרירים וטווחי תנועה מוגבלים נראים לעתים קרובות עם נקעים ונקעים.

נזק למבנים בעמוד השדרה יכול להתרחש בשרירים

בדיסקים או במפרקים והוא הגורם השכיח ביותר לכאבי גב חד צדדיים. פציעות רקמות גורמות בדרך כלל לכאב במרכז עמוד השדרה, אך עלולות לגרום לכאבים לחלוטין בצד ימין או שמאל של הגב. ושל פציעות רקמות באופן כללי, נקעים בשרירים הם הסיבה השכיחה ביותר לכאבי גב תחתון בצד אחד.

חלק מבעיות גב עלולות לגרום לכאב בחלקים אחרים של הגוף

בהתאם לעצבים המושפעים. לכאבי גב אין בדרך כלל סיבה, והרופאים יכולים לזהות אותם באמצעות בדיקות או הדמיה. עקב תנועות חוזרות ונשנות, נקע או נקע של המותניים עלולים להתפתח בפתאומיות או באיטיות לאורך זמן. כאשר זה קורה, שרירי הגב עלולים לא לתמוך יותר ברצועות ובחוליות כרגיל, מה שעלול לגרום לכאב או להגביר את הסבירות לפציעה.

הרגלים רעים יכולים להפעיל לחץ על עמוד השדרה והרקמות הרכות שמסביב

עם הגיל, העצמות, הדיסקים הבין חולייתיים והרצועות של עמוד השדרה ייחלשו באופן טבעי עם הגיל. ככל שאנו מתבגרים, הגוף שלנו ישתנה והכאב יהפוך תכוף יותר. כמובן, שאר המצבים הגורמים לכאב כרוני שאנו דנים בהם במאמר זה עשויים להאיץ את תהליך ההזדקנות הטבעי הזה.

ומכיוון שכאב כרוני נמשך זמן רב, לעתים קרובות הוא מאלץ אותך להימנע מפעילות גופנית או לפצות על כך בדרכים אחרות, מה שיכול בסופו של דבר להחמיר את הכאב שלך.

כאבי גב תחתון יכולים לנבוע מפציעות שונות

מצבים או מחלות, לרוב מפציעות בשרירים או בגידים של הגב. במקרים מסוימים, הכאב מקשה או בלתי אפשרי ללכת, לישון, לעבוד או לבצע פעולות יומיומיות. במקרים נדירים, כאב יכול להיגרם מבעיות אחרות, כגון מחלות כיס מרה, סרטן או זיהום. למרות שנקעים ונקעים אינם נראים רציניים ובדרך כלל אינם גורמים לכאב לטווח ארוך, כאב חריף יכול להיות חמור למדי.

כפי שהוזכר קודם לכן, כאב כרוני לרוב אינו נגרם מאירוע או טראומה ספציפיים, ולא יעבור מעצמו ללא טיפול. גם אם הכאב נמשך, זה לא תמיד אומר שיש סיבה בסיסית רצינית מבחינה רפואית או שניתן לזהות אותו ולטפל בו בקלות.

מלבד הדברים המפורטים לעיל

ישנם גם מצבים מיוחדים הקשורים לכאבי גב. אם לאדם יש גם התקפים אפיזודיים של כאב חמור יותר וגם כאבי גב מתמשכים בצורה בינונית, יכול להיות לרופא קשה לדעת אם יש לו כאבי גב חריפים או כרוניים. כאבי גב, החל מכאב עמום או פועם עם דלקת מפרקים ניוונית של עמוד השדרה ועד כאב חריף עם פריצת דיסק בין חולייתי, עלולים לבוא וללכת, להיות מתמשכים, להחמיר עם פעילות גופנית או ישיבה ארוכה, ו/או להיות קשורים לתסמינים נוירולוגיים כגון חוסר תחושה ו עקצוץ… כאבי גב תחתון כרוניים קשורים לרוב לדיסק, מפרק ו/או שורש עצב מגורה.

פריצת דיסק עלולה לגרום לכאבים בגב התחתון או בירך עקב דחיסה של העצבים

פריצת דיסק מלאה בחלבונים הגורמים לדלקת כשהם מגיעים לשורש העצב, ודלקת כמו גם דחיסה של העצב גורמת לכאבים בשורש העצב. גם דופן הדיסק עשירה בסיבי עצב, ופריצת הדופן עלולה לגרום לכאבים עזים.

דלקת ודילול הסחוס מגבירים את החיכוך במפרקים

מה שעלול לגרום לכאבי גב תחתון. משהו שצובט את חוט השדרה יכול לגרום לכאבי עצב סיאטיים חזקים ולכאבי גב. עקמת (עקמומיות של עמוד השדרה) עלולה לגרום לכאב, נוקשות וקשיי תנועה. היצרות בעמוד השדרה יכולה להתרחש הן בעמוד השדרה העליון (צווארי) והן בעמוד השדרה המותני, אך היצרות של עמוד השדרה המותני שכיחה יותר.

אצל אנשים עם דלקת פרקים חמורה

דורבנות העצם בתעלת השדרה יכולים לגדול מספיק זמן כדי לדחוס את חוט השדרה, ולגרום לכאב ולהגביל את התנועה. כאשר עמוד השדרה המותניים (התחתון) נמתח או נמתח, השרירים והרקמות מתרחבים. התכווצויות שרירים עלולות לגרום לכאבים עזים, מה שהופך עמידה, הליכה או תנועה לקשים או בלתי אפשריים. הכאב הנגרם על ידי מתיחת השרירים או מתיחה של הגב יכול לנוע בין מתון למחליש. זה בדרך כלל מתואר כ"כאב בכל הגוף". כאב זה מתפשט אל הישבן, מתגבר עם פעילות גופנית ומקל בזמן מנוחה.

פגיעה בשרירים

הנקראת גם דלדול שרירים, היא אחת הסיבות השכיחות ביותר לכאבי גב כרוניים. פירוק שרירים מתרחש כאשר לשרירי הגב אין מספיק כוח ויציבות כדי לתמוך בך כראוי, מה שמוביל לשחיקה לאורך זמן. עבודה ליד שולחן כל היום עלולה להיות כואבת, במיוחד מיציבה לא נכונה או ישיבה על כיסא עם תמיכה לא מספקת בגב.