חופשה משפחתית בתשלום מאפשרת לקחת שישה עד שנים עשר שבועות של חופשה לטיפול בתינוק חדש או להעניק טיפול ארוך טווח לבן משפחה חולה. אם אתה חולה, פצוע או מבקר אצל רופא, ייתכן שתוכל לקבל תשלום עבור זמן היעדרות מהעבודה, כדי להחלים או כדי לראות רופא.

ניתן לתרום חופשת מחלה

כדי לעזור לעובד אחר הזקוק לחופשת מחלה או צבא. אם תנצל את כל זמן המחלה שנצבר, על פי שיקול דעתך, חופשה נוספת עשויה להיזקף כנגד החופשה שנצברת, חופשה אישית, ימי עבודה או זמן פיצוי שנצבר. אתה יכול לקחת חופשת מחלה אם אתה זקוק לחופשה מהעבודה בגלל מחלה נפשית או פיזית, פציעה או מצב רפואי, או לצורך אבחון, טיפול או מניעה. ניתן לקבל חופשת מחלה מרופא משפחה בביקור בקופת חולים או לחילופין ניתן להזמין רופא עד הבית והוא יכול לתת חופשת מחלה למספר ימים.

למרות שלרופאים המתגוררים ועמיתיהם יש גבול עליון של 14 ימי מחלה בתשלום

ניתן לנצל מספר מוגבל של ימים אלה להיעדרות עקב מחלה של קרוב משפחה ולא של הרופא עצמו (ראה סעיף IV.A .5). .b, למטה). כאמור בכללי מתן דמי מחלה (02.8.52), רופאים תושבים ועמיתיהם יכולים לנצל לא יותר מ-10 ימים בשנה קלנדרית לטיפול משפחתי (למשל במהלך החלמת בן זוג עקב לידה). או לטיפול בחולים או אהובים. פציעה של בן משפחה. רופא תושב או עמית שנעדר מהעבודה יותר משלושה (3) ימים רצופים עקב מצב רפואי חמור (כולל פציעה, מחלה, ניתוח, הריון או החלמה לאחר לידה) עשויים להיות זכאים לחופשת מחלה אם הם אינם זכאים לעזוב לפי חוק חופשת משפחה או שכבר מיצו את מספר המעברים לפי חוק חופשת משפחה.

באישור משרד מינהל החופשות ומנהל התכנית (או מי שהוסמך עליהם)

תושב או עמית רשאי לבקש ולקחת חופשה אישית עד 12 שבועות עבודה. במידת האפשר, ייתכן שהעובדים יצטרכו לקבל אישור מחלה מראש כדי לסייע לבני המשפחה בבדיקות או טיפול רפואיים, שיניים או עיניים, לטיפול בבן משפחה חולה או בקשר עם אבל. מכיוון שעובדים לא יטפלו בבני משפחה חולים, אלא באנשים א-סימפטומטיים, עובדים יכולים להגיש בקשה לחופשת מחלה רק אם בן המשפחה הנפגע אינו יכול לטפל בעצמו בדרך אחרת (למשל, ילדים קטינים או קרובי משפחה קשישים) לעומת זאת, לא מתאים לעובד להשתמש בחופשת מחלה לטיפול בבן משפחה כשיר שנחשף למחלה זיהומית אך הוא א-סימפטומטי מכיוון שהעובד אינו נדרש לטפל באופן פעיל באותו בן משפחה. .

אם מחלת הילד מגיעה לרמה של מצב רפואי חמור, העובד רשאי לנצל עד 12 שבועות של חופשת מחלה ו/או רשאי להפעיל חופשת חופשת משפחה וחופשת מחלה (FMLA), המקנה עד 12 שבועות. עוד שבועות. חופשה ללא תשלום (בהחלפת חופשה שנתית או מחלה בהתאם לחוק).

החלפת חופשת מחלה או משפחה שנצברו מוגבלת על ידי מדיניות המעסיק המסדירה את השימוש בחופשה כזו

אך אינה אסורה על ידי ה-FMLA. אתה עשוי להיות זכאי לחופשה בתשלום במשך כל פרק הזמן או חלק ממנו שאתה זכאי לחופשת FMLA תוך שימוש בחופשת מחלה בתשלום, חופשה, חופשה שנתית או חופשת נכות לטווח קצר, אך הדבר אינו נדרש על פי חוק. FMLA. בעוד שאתה יכול לקחת חופשת מחלה לפני לידת התינוק ו/או חופשת משפחה לאחר לידת התינוק, לפי ה-FMLA מותר לך חופשה של 12 שבועות לכל היותר. ה-FMLA מבטיח שאתה יכול לקחת חופש, אבל הזמן הזה לא ישולם.

ה-FMLA מעניק לעובדים או לעובדים שעבדו בחברה עם 50 עובדים או יותר במשך שנה אחת לפחות את הזכות ל-12 שבועות של חופשה ללא תשלום עם הגנת עבודה

כדי להחלים ממחלה קשה או לטפל ב- אדם חולה. ילד שזה עתה נולד, מאומץ לאחרונה או חולה קשה, הורה או בן זוג. במסגרת ה-FLMA, עובדים יכולים לקחת חופשה מוגנת (ללא תשלום) מסיבות בריאותיות, כולל לידת ילד, בעיות בריאות חמורות או בני משפחה עם בעיות בריאות חמורות.

אם אתה מגיש בקשה לחופשה במסגרת FMLA או תוכנית אחרת לחופשת מחלה לעובד, למעסיקים שלך אין בהכרח הזכות לאמת את בקשתך עם הרופא שלהם. גם אם תקופת המחלה שלך אינה מכוסה על ידי FMLA, עדיין ייתכן שתתבקש לספק אישור רפואי.

נדרש אימות רק אם אתה משתמש או מבקש שימוש בחופשת מחלה בתשלום לאחר שלוש היעדרות מתוכננת של ימי עבודה

שלושה ימי עסקים רצופים כמתוכנן: עובדים המתוכננים לעבוד בימי שני, רביעי ושישי לוקחים (ללא הגבלה) ימי מחלה בתשלום בימי רביעי ושישי בשבוע הראשון ובימי שני בשבוע העוקב. אם מנוצל שוב חופשת מחלה ביום רביעי בשבוע, העובד ייעדר ליותר משלושה ימים.

מעסיק רשאי לבקש אישור מאיש מקצוע בתחום הבריאות אם ניצלתם חופשת מחלה על פי חוק במשך יותר מ-3 ימים ברציפות.
לפרטים נוספים אודות כמה ימי מחלה אפשר לקבל מרופא משפחה ורופא עד הבית נא להעיף מבט ב- meda-ly.co.il

אם אתה צופה צורך בחופשת מחלה (כגון ביקור רופא מתוכנן)

המעסיק שלך עשוי לדרוש ממך לתת הודעה "הגיונית" לא יותר מ-7 ימים מראש. פוליסת החופשות של המעסיק שלך עשויה להכיל מידע חשוב על מה נחשב "סביר" וכמה ימים בדיוק לפני כן עליך להודיע על כך. אם מדיניות החופשות של המעסיק שלך מחייבת אותך להודיע בכתב 5 ימים לפני שאתה מצפה להשתמש בחופשת מחלה, כל שעליך לעשות הוא להודיע להם שיש לך תור לרופא. אם אתה יודע שתצטרך לחלות מוקדם יותר (לדוגמה, אם יש לך תור לרופא), המעסיק שלך עשוי לבקש ממך לדווח על כך 7 ימים לפני היעדרותך.

אם אין לך חופשת מחלה בתשלום וצריך לקחת חופש בגלל שאתה או בן משפחה חולים

המעסיק שלך עלול להעניש אותך על היעדרות. עם זאת, מעסיקים רבים מבינים שאנשים חולים ויאפשרו לך להחמיץ ימים נוספים. לדוגמה, אם אובחנת כחולת סרטן לאחר שעבדת אצל מעסיק במשך תשעה חודשים ומנצלת את זמן המחלה שנצבר כדי לכסות את הטיפול הראשוני שלך, ייתכן שתוכל לצאת לחופשת FMLA לאחר שלושה חודשי עבודה נוספים כדי לקבל טיפול כימותרפי או אחר תורים להמשך טיפול.

רוב המעסיקים יאפשרו לך להשתמש בחופש בתחילת תקופת ה-FMLA שלך. אם אתה זכאי לתוכנית FMLA ועדיין יש לך חופש, אתה יכול להשתמש בימי החופשה האלה כדי לקבל תשלום עבור חלק מהזמן שאתה שוכר.

חלק מהמעסיקים מחלקים את הזמן לחופשה, חופשת מחלה וזמן אישי, אך רבים משתמשים בתוכניות חופשה. שעות פנאי בתשלום או PTO כולל חופשת מחלה, חגים וימים אישיים.