ניתוח קטרקט נועד על מנת לשפר את הראייה שהפכה להיות עכורה ולא ברורה. הסיבה לכך שהראייה נפגמת היא עכירות של עדשת העין, דבר שמצריך התערבות כירורגית. במהלך הניתוח מחליפים את עדשת העין העכורה בעדשת עין מלאכותית תקינה. המשמעות היא שעצם החלפת העדשה תביא לכך שתוכלו לשפר את הראייה בצורה משמעותית. כל מה שהיה נראה עכור ולא ברור, יהפוך להיות חד משמעי בכל היבט אפשרי. ד"ר ירון פינקלמן, רופא עיניים מוסמך, יענה לכם על כמה שאלות חשובות בהקשר של הניתוח.  

האם הראייה משתפרת לאחר הניתוח?

כמובן! זוהי מטרת העל של הניתוח, ולכן מהסיבה הזאת החלטתם לבצע אותו. הניתוח ישפר את הראייה בצורה משמעותית כל זאת בזכות העדשה המלאכותית. העדשה המלאכותית מחליפה את העדשה הישנה שכבר לא עושה את העבודה כמו שצריך. כמובן שתצטרכו להמתין כמה ימים עד אשר תוכלו להתחיל להבחין בתוצאות המעולות שאותן הניתוח השיג. לא תמיד התוצאות יגיעו על המקום ותוכלו להבחין בהן מיד.

ניתוח עצמו הוא ניתוח כואב?

הניתוח עצמו מתבצע בהרדמה מקומית, כך שבמהלך הניתוח אינכם אמורים להרגיש דבר. ד"ר ירון פינקלמן מספר כי המטופלים שלו מופתעים לטובה מזה שהניתוח לא כואב בכלל. אך יכולה להיות הרגשה לא נעימה בימים הראשונים שלאחר הניתוח עצמו. אך היא מהר מאוד נעלמת, ותוכלו לראות איך הראייה משתפרת עם הזמן. לעיתים שווה לסבול קצת אי נעימות על מנת לראות מעולה.

בעתיד אצטרך לעבור את הניתוח שוב?

לאחר ביצוע הניתוח הזה, לא תצטרכו לבצע עוד ניתוחים דומים בעתיד הנראה לעין. כן כעבור כמה שנים טובות יהיה צורך לעיתים לבצע תיקונים קטנים לניתוח הישן. אך זה אף פעם לא יהיה בגלל שאינכם רואים בצורה ברורה מאוד. ההבדלים יהיו מאוד מינוריים, אך יש כאלה שלא מוכנים לעבור על זה לסדר היום. אם חשוב לכם לראות יוצא מן הכלל תמיד יהיה אפשר לשפר.

תוך כמה זמן חוזרים לשגרה מלאה?

ההחלמה מניתוח קטרקט היא עניין מאוד אינדיבידואלי, ולכל אחד תקופת החלמה שונה. זוהי הסיבה שבגללה אי אפשר לצאת בהצהרה חד משמעית בהקשר הספציפי הזה. אך אפשר להגיד כי לעומת ניתוחים אחרים מדובר על תקופת החלמה קצרה יחסית. תקופת החלמה שאמורה לקחת מספר ימים עד שבוע במקסימום. ככל שעוברים הימים כך תוכלו לראות את עצמכם מרגישים הרבה יותר טוב.

צילום:freepik