רבים הסובלים מכאבים במפרק הירך מתלוננים על כאבים עצמתיים הפוגמים להם באיכות חייהם. הבשורה הטובה היא, יש לכך פתרון, והוא- ניתוח החלפת מפרק ירך בשיטה הקדמית.

מהו ניתוח בגישה הקדמית, מתי ניתוח כזה מהווה אופציה רלוונטית וכיצד בוחרים צוות מטפל, במאמר הבא

ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה הקדמית

הוא אינו חדש בעולם הניתוחים, אך בשנים אחרונות שכיחות השימוש בו צוברת תאוצה, הודות לעידן טכנולוגי מתקדם הכולל מכשור ייעודי ומקצועי לביצוע הניתוח. המוטו של ניתוח החלפת ירך בגישה הקדמית הוא היכולת לטפל בפגע ללא הצורך לבצע חיתוך בשרירים העשוי להוביל לפגיעה במעטפת העוטפת אותם, במידת מה. 

זמן הניתוח עומד על כשעתיים, ובו יסיר הרופא המטפל את ראשה של עצם הירך וישייף את מכתש עצם האגן. בתום הסרת המפרק הפגום, יורכבו חלקי מפרק מלאכותיים תחתיו. באשר לתקופת ההחלמה, היא אינה כוללת  מגבלות מיוחדות לעומת ניתוח החלפת ירך מסורתי, והחזרה לתפקוד תקין ולשגרת חיים מלאה, מהירה.

כיצד אדע האם ניתוח זה מתאים לי?

ראשית, חשוב להדגיש כי הסיבה הראשונית לביצוע ניתוח זה מקורה בשחיקת סחוס מפרק הברך. שחיקה זו נפוצה בקרב אוכלוסיית ה60 פלוס, אך לא כל מקרה מצריך ניתוח, ולכן, חשוב לדעת מתי כן ניתוח זה רצוי והכרחי. להלן כמה פרמטרים שיסייעו לכם להבין האם מצבכם עשוי להצריך ניתוח:

-באם אתם מבחינים בשינויים כמו עיוות או נמק בפרק הירך, כדאי שתשקלו את ביצועו ברצינות יתרה

-שחיקת סחוס מובילה פעמים רבות להגבלה ביכולת התנועה, לעיתים קלה ולעיתים חמורה. אם אתם חשים שיכולת התנועה שלכם אינה מה שהייתה, וכי הדבר בהחלט מפריע ובמקרים רבים גם משבש את שגרת החיים שלכם, זה בהחלט המקום להצביע על ניתוח החלפת ירך.

-שחיקת סחוס מביאה גם להופעתם של כאבים. מרבית האנשים הפונים לביצוע הליך ניתוחי להסרת מפרק הירך בשל כאבים, כבר נטלו תרופות רבות להרגעתם, אך כאשר נטילתם אינה הועילה ועדיין שגרת החיים אינה השתפרה, פנו לביצוע ניתוח וזכו בחייהם בחזרה. 

בחירת צוות מטפל

חשוב לוודא כי המקום בו מתבצע הניתוח מקצועי מספיק, כולל מכשור טכנולוגי עדכני ומייחס משמעות לליווי אישי של המטופל. אלו, נחוצים ואף הכרחיים להליך ניתוחי מוצלח, הן מבחינה בריאותית, והן מבחינה רגשית, חווית המטופל. זאת ועוד, וודאו כי חברת המשתלים בהם משתמשים איכותית דיו ומתאימה למבנה האישי שלכם. 

מזדהים? רוצים לעשות סוף לסבל? הכנסו עכשיו ואתם צעד מלקבל את שגרת חייכם בחזרה