לא מעט בעיות אורטופדיות שונות מונעות מאיתנו לבצע פעולות באופן שוטף. פעולות שעד לא מזמן הייתם יכולים לבצע בקביעות הופכות להיות פעולות בלתי אפשריות. אחת מהבעיות האורטופדיות היא אצבע הדק, בעיה שלא מעט אנשים סובלים ממנה. על מנת שתוכלו להבין במה מדובר ואיך מתמודדים איתה החלטנו לרשום לכם מאמר מסודר. בו תוכלו לקבל את כל הפרטים הרצויים, על מנת שתוכלו להחזיר את התפקוד למיטבו. ד"ר אריה שטבון יבצע סיקור של המחלה ביחד עם כל מיני שיטות אידיאליות לפתרונה.

מהי אצבע הדק?

ד"ר אריה שטבון מספר כי מדובר על אחת מהתופעות הכי שכיחות שיש. תופעה שיכולה לקרות לכל אחד מאיתנו, ואף אחד לא יכול לצאת מנקודת הנחה כי לו זה לא יכול לקרות. אצבע הדק הינה סיטואציה שבה אצבע אחת או מספר אצבעות מתכופפות כלפי פנים כף היד. בהתחלה יהיה אפשר ליישר במעט את האצבעות, ועם הזמן פעולת היישור הופכת לבלתי אפשרית. כך שעם הזמן המחלה הספציפית הזאת הופכת להיות יותר קשה.

למי זה יכול לקרות?

כמו שאמרנו זה יכול לקרות לכל אחד, אפילו אם אתם חושבים שלכם זה לא יכול לקרות. אך כמובן שיש אוכלוסייה שנמצאת בדרגת סיכון גבוהה יותר. אנשים שסובלים מסכרת, מחלות פרקים וגם מחלות הקשורות לכליות. אך זה לא אומר כי רק האוכלוסייה הספציפית הזאת יכולה לחלות במחלה. הבעיה הספציפית הזאת יכולה להתרחש גם לכם, אפילו אם אין סיבה מוצהרת.

כיצד מאבחנים אצבע הדק?

האבחנה של הבעיה היא החשובה ביותר, ולכן חובה להקפיד לבצע אותה. אם האבחנה לא תתבצע בזמן, אתם עלולים למצוא את עצמכם בבעיה רצינית יותר. ככל שתוכלו לזהות את הבעיה מוקדם יותר, כך יהיה יותר פשוט לטפל בה. האבחון עצמו מתבצע על ידי אורתופד מוסמך, שבוחן את המצב של כף היד. תהיו בטוחים כי אורתופד מנוסה יצליח לזהות את הבעיה תוך זמן קצר.

כיצד נהוג לטפל בה?

אם מצליחים לזהות את הבעיה בזמן, ניתן לטפל בה על ידי פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק. ככל שמפעילים את האצבעות יותר, כך ניתן להחזיר את היד לתפקודה המיטבי. אך כל זאת בתנאי שלא זלזלתם, והלכתם לרופא בזמן המתאים. במקרים סבוכים יותר, ניתן לבצע זריקה של סטרואידים שאמורה גם היא לשפר את המצב. במצבים קיצוניים הפתרון יהיה לבצע ניתוח שאמור לפתור את הבעיה מן השורש שלה.

צילום:freepik